Jei dažniausiai Facebook nuotraukose matome dailius veidus, su nepriekaištingu makiažu, tai šią savaitę žavėjomės natūraliu grožiu. Dešimtys tūkstančių moterų prisijungė prie akcijos kovai prieš krūtų vėžį ir pasidalino selfie* vadinamais portretais, visiškai be makiažo, Facebook, Instagram ar Twitter socialiniuose tinkluose.
Dalintis nuotraukomis be makiažo, kviesti aukoti lėšas kovai su krūties vėžiu ir raginti drauges prisijungti moterys pradėjo antradienį. Ši akcija tapo itin populiari. No Make Up Selfie for Cancer Awareness pavadintos akcijos dėka kovai prieš krūtų vėžį surinkta apie 2 milijonai svarų. Visos lėšos paaukotos labdaros organizacijai Cancer Research UK.
Kaip ši akcija prasidėjo tik spėliojama. Vieni teigia, kad fotografuotis ir dalintis selfie portretais įkvėpė šių metų Oskarų apdovanojimų ceremonija, kurios metu grupė žvaigždžių pasidalino selfie nuotraukomis. Kiti mano, kad šį fotografijų be makiažo fenomeną paskatino neigiami komentarai apie 81-erių aktorę Kim Novak, kuri išgyveno krūties vėžį: aktorė vaidino bene geriausiame visų laikų kino filme (Alfred'o Hitchcock'o Vertigo), bet po apdovanojimų ceremonijos niekas nekomentavo jos profesinės karjeros ir pasiekimų, tačiau nevengė pasišaipyti iš jos išvaizdos. Po šio įvykio imta diskutuoti, kokį spaudimą patiria moterys šiandieniniame pasaulyje dėl jų išvaizdos. Tad ši fotografijų be makiažo kampanija yra tarsi maištas.
Cancer Research UK atstovų teigimu, jie šios akcijos neorganizavo, tačiau rezultatai juo pribloškė ir maloniai nustebino.
Bet ne visi vienodai pritaria šiai akcijai. Aršūs komentatoriai įsitikinę, kad tai dar viena tuštybės paroda, o ne naudingi praktiniai veiksmai.
Nottingham Trent universiteto dėstytoja daktarė Linda Gibson sako, kad šios kampanijos sėkmė dar kartą įrodo, koks galingas ginklas yra socialinė žiniasklaida. Tačiau jis ir pavojingas, ypač tarp paauglių. Pasak jos, reikia elgtis atsargiai, nes kartais siunčiama žinia gali prarasti esmę ir prasmę bei pasimesti socialinių tinklų platybėse. „Problema yra tuomet, kada žmonės galvoja, kad jie daro kažką reikšmingo, nors iš tiesų, jų veiksmai nieko nekeičia“, - mano ji.
Kaip bebūtų, rezultatai rodo, kad žmonės mielai prisijungia ir dalyvauja labdaros akcijose. Šiuo metu, kaip atsaką moterims, vyrai pradeda dalintis nuotraukomis, kuriuose jie pozuoja su makiažu.
*Selfie - tai nuotraukos autoportretai, kuriomis žmonės dažnai dalinasi socialiniuose tinklalapiuose. Tokios nuotraukos dažniausiai daromos išmaniaisiais telefonais, įvairiose gyvenimo situacijose ir asmuo fotografuoja pats save.