Gegužės 21, 2015
Lietuvaitės vardu pavadinti kūriniai puošia įžymybes
Natalija Voronina
Austei svarbu, kad klientas atspindėtų jos pačios vertybes ir pasaulėžiūrą. © Asmeninio archyvo nuotr.

Dizainerę Austę Dudzevičiūtę sparnus pakelti ir iškeisti tėvynę į Didžiąją Britaniją paskatino aistra madai. Newcastle mieste gyvenanti ir studijuojanti jauna moteris „Londonietei” pasakojo apie meilę mados industrijai, kilusią dar besimokant gimnazijoje, mūzas, įkėpiančias kūrybai, ir jos vardu pavadintus kūrinius, puošiančius pasaulines žvaigždes.


Kaip tavo gyvenime atsirado aistra madai ir ką ji tau reiškia? 

Ir mada, ir menu domėjausi nuo vaikystės. Mane įkvėpdavo močiutės ir promočiutės rankdarbiai, jų sukurti ir pasiūti drabužiai. Būdama dešimties, tėvų paskatinta, pradėjau lankyti dailės mokyklą. Be piešimo, tapybos, skulptūros, kurdavau rūbelių eskizus ir įvaizdžių katalogus, rinkdavau audeklų tipus, nustatydavau potencialias kainas. Kad ir kaip naiviai skambėtų – tai buvo kūrybinė pradžia, atvedusi mane ten, kur esu dabar! 

Asmeninio archyvo nuotr. Asmeninio archyvo nuotr.

Pirmieji pauglystėje uždirbti pinigai buvo skirti siuvimo mašinai, profesionalioms eskizavimo priemonėms ir mados knygoms. Būtent iš jų gavau reikiamą informaciją  visi mitai apie „glamūrinę” mados industriją buvo išklaidyti. Pradėjusi lankyti profesionalias akademinio meno paskaitas, sąmoningiau susimąsčiau apie specializavimąsi mados srityje. Hobis, laisvalaiko aistra bei įsitraukimas į kūrybinį gimnazijos gyvenimą peraugo į potencialios karjeros pasirinkimą.

Mane labiausiai traukia tai, jog mada paliečia kiekvieno iš mūsų kasdieninį gyvenimą  kiekvieną rytą priimame mados sprendimą, kuris nulems, kaip mus priims ir matys aplinkiniai: ar tai būtų darbo interviu, išvyka į kultūrinį renginį, ar pasisėdėjimas kartu su draugų kompanija. Mane žavi, kad mada nėra vien gražus suknelės eskizas ant popieriaus ar pompastiška kolekcija ant podiumo – mada atspindi kultūrinį, politinį ir ekonominį laikotarpį.

Koks tavo kūrybinis stilius? 

Minimalistinis, rafinuotas dizainas, nepriklausantis nuo laiko, pabrėžiantis kokybę ir detales. Kurdama savo kolekcijoms ir įgyvendindama projektus kompanijoms, dažniausiai dirbu individualiai su dėstytojų pagalba, konsultuojuosi dizaino ir manufaktūros klausimais.

Asmeninio archyvo nuotr. Asmeninio archyvo nuotr.

Asmeninio archyvo nuotr. Asmeninio archyvo nuotr.

Asmeninio archyvo nuotr. Asmeninio archyvo nuotr.

Nors vis dar studijuoji „Northumbria” universitete, tačiau jau spėjai padirbėti net keliems prabangos prekės ženklams.

Antraisiais studijų metais atlikau praktiką Londone – dirbau dviems skirtingiems prabangos prekės ženklams. Pirmąją praktiką atlikau „Jonathan Saunders”  kompanijoje, kurioje dirbau su dizaino komanda: atlikome pirmuosius kūrybinius tyrinėjimus, ruošėme brėžinius, sukirpome podiumo rūbus ir pristatėme naujas kolekcijas. Beprotiškai ilgas darbo valandas atpirko pamatytos realizuotos dizaino idėjos, taip pat suknelės, pavadintos mano vardu ir puošusios aktores, žinomas visame pasaulyje.

www.urbansybaris.com www.urbansybaris.com

www.modaperandi.com nuotr. www.modaperandi.com nuotr.

Daugiausia kūrybinės laisvės gavau dirbdama dizaino asistente vyrų mados kompanijoje „Dunhill”. Draugiška ir palaikanti dizainerių komanda ir kūrybinis komandos vadovas leido suprasti, jog už kiekvieno sėkmingo verslo „slepiasi” sėkminga, t.y. gerai sutarianti ir susikalbanti komanda. Didžiuojuosi, jog šeši mano kūriniai buvo atrinkti gamybai ir pardavimams pasauliniu mastu. Visgi bene didžiausias įvertinimas man yra tai, jog vieną iš mano kurtų „Dunhill” puspalčių brangina ir nešioja mano tėtis.

Taip pat San Franciske daug patirties ir iššūkių suteikė vienoje pelningiausių ir didžiausių mados korporacijų Jungtinėse Amerikos Valstijose – „Gap”  laimėta dizaino praktika.

O vos už kelių savaičių prasidės „Graduate Fashion Week”  paroda: renginio žiuri komisija atrinko mados dizaino studentus iš visų Jungtinės Karalystės universitetų, tarp atrinktųjų – ir aš!

Asmeninio archyvo nuotr. Asmeninio archyvo nuotr.

Koks tavo kūrybos gerbėjo portretas?

Kiekvieno projekto ir kolekcijos kūrimo pradžioje apsibrėžiu, kas yra mano mūza/gerbėjas – tai esminis dalykas. Mūza uždega kūrybine liepsnele ir padeda kūrybos procese judėti pirmyn. Klausi savęs: „Kur ji gyvena? Kas ją domina? Kokios muzikos klausosi? Kokį rūbą ir prekinį ženklą surastum jos spintoje?”  

Mano klientas į rūbą investuoja, vertina jo ilgaamžiškumą ir kokybę, unikalumą, kūrybingumą ir funkcionalumą. Jis akivaizdžiai nesididžiuoja, tačiau vertina vardinį pirkinį ir renkasi subtilumą vietoje pompastikos.

Vienas bruožas, kuris vienija buvusių, esamų ir būsimų kolekcijų mūzas yra kosmopolitiškumas. Taip pat man svarbu, kad klientas atspindėtų ir mano pačios vertybes ir pasaulėžiūrą.

www.mrporter.com www.mrporter.com
 

www.dunhill.com nuotr. www.dunhill.com nuotr.
www.dunhill.com nuotr. www.dunhill.com nuotr.

 

Straipsnio komentarai

Tokių komentarų nerasta
Tokių komentarų nerasta
Tokių komentarų nerasta
Tokių komentarų nerasta

Panašūs straipsniai