Gruodžio 2, 2015
Karjera, vaikai ir sėkmingas verslas? Suderinti įmanoma, teigia šilko aksesuarų linijos įkūrėja
© Asmeninio albumo nuotrauka

Prieš beveik metus trys ambicingos moterys, gyvenančios Londone ir Niujorke (dvi jų – lietuvaitės), įkūrė Silk Philosophy. Po skambiu pavadinimu – šilko aksesuarų linija, skirta moderniai moteriai, norinčiai suteikti karjeros ar laisvalaikio aprangai spalvų ir žaismo. Neseniai Silk Philosophy išleido jau trečią sėkmingą kolekciją, kuri platinama butikuose Jungtinėje Karalystėje, JAV, Lietuvoje bei Singapūre.

Londonietė pakalbino vieną Silk Philosophy įkūrėjų, Rasą Balsytę, šiuo metu gyvenančią Londone, apie tai, kaip trijų merginų svajonė virto sėkmingu verslu.

Londonietė: Kaip kilo mintis imtis verslo, visiškai nesusijusio su jūsų trijų profesijomis?
 
Rasa: Prieš gimstant Silk Philosophy, nė viena mūsų neturėjome patirties mados pasaulyje. Sėkmingai lipome karjeros laiptais: aš – finansų, Milda – mokesčių politikos, mūsų verslo partnerė Nishta – sveikatos apsaugos srityje. Tačiau visoms norėjosi kažko labiau kūrybiško, moteriško.
 
Mintis pradėti savo verslą galvose kirbėjo jau kurį laiką. Buvo metas, kai po ilgos darbo dienos susitikusios su Milda vakarienės, dalindavomės ne kelionių įspūdžiais, romantiškais nuotykiais ar darbo aktualijomis, bet diskutuodavome apie nuosavo verslo idėjas. Galima sakyti, kad viskas prasidėjo nuo mūsų noro kažkaip praskaidrinti ofiso rutiną  - mūsų mėgstamame mažame restoranėlyje Marylebone rajone, prie vakarienės stalo (šypsosi).

Abi domėjomės mada, ypač neribotomis aksesuarų galimybėmis suteikti bet kokiam aprangos stiliui individualumo, tad nusprendėme pradėti  nuo tinklaraščio Facebook. Taip atsirado Fashion Scarves & Bags platforma, kur dalindavomės patarimais, kaip šiuolaikinei moteriai susikurti unikalius stiliaus derinius, nereikalaujančius didelių išlaidų. Tinklaraštis sulaukė susidomėjimo, tad ėmėme galvoti, kaip šią koncepciją galėtume plėtoti toliau.
 
Išvykusi gyventi į Niujorką susipažinau su Nishta. Ji mokėjo puikiai siūti ir jau seniai svarstė pradėti savo verslą!

https://www.instagram.com/silkphilosophy/ https://www.instagram.com/silkphilosophy/

Londonietė: Daugelis mūsų dažnai pasvajoja, kad norėtų savo verslo. Atrodo, ir idėjų kirba pilnos galvos. Visgi tik nedaugeliui pavyksta idėjas įgyvendinti. Kaip jums tai pavyko? Kokia buvo Silk Philosophy pradžia?
 
Rasa: Porą metų gyvenau Niujorke, kur teko padirbėti su e-komercijos startuoliais. Įgijau šiek tiek patirties, žinių apie verslo pradžią. Vis labiau darėsi aišku, kad turint pradinių žinių, verslo idėjos įgyvendinimas priklauso tik nuo noro, užsispyrimo ir laiko.

Niujorke bei Londone mažoms įmonėms (startuoliams) sukurtos idealios sąlygos: nesunkiai galima susirasti taip vadinamų bendro darbo erdvių (angl. co-working spaces), kurios atstoja brangiai kainuojančius ofisus, veikia mentorių platformos, daug įdomių „think-tanks“ (idėjų kalvių), kur galima pasisemti įvairios naudingos patirties.

Pirmieji Silk Philosophy „namai“ buvo nedidelė nuomojama darbo erdvė startuolių inkubatoriuje, kur praeitą žiemą praleidome tirdamos rinką – analizavome panašios koncepcijos verslus, domėjomės medžiagomis, gamybos, platinimo kaštais. Tuo pat metu užsiregistravau į kursus apie skaitmeninę rinkodarą – ten įgijau žinių, padėjusių išgryninti verslo idėją ir pasiruošti jos įgyvendinimui.
 
Pradėjome nuo šilko skarelių ant riešo (Rasa jas dar vadina šilko apyrankėmis – red.). Pirmą kolekciją savo siuvimo mašina pasiuvo Nishta. Nuotraukas padarė pažįstamas fotografas, modeliu pabuvo draugė manekenė. Sudėjome viską į Etsy (internetinė rankdarbių parduotuvė – red.) ir... po kelių dienų ėmėme gauti pirmuosius užsakymus! Panašus jausmas kaip per Kalėdas (šypsosi).

https://www.instagram.com/silkphilosophy/ https://www.instagram.com/silkphilosophy/

www.silkphilosophy.com www.silkphilosophy.com

Londonietė: Kas toliau? Kaip plėtojote savo verslo idėją? Ar kažkur reklamavotės?

Rasa: Nedarėme jokių pristatymo vakarėlių, neužsakinėjome spaudos pranešimų. Turėdamos ribotą biudžetą, stengėmės verstis kuo išmoningiau. Skaitmeninių technologijų amžiuje tai nebuvo labai sudėtinga. Išbandėme įvairias distribucijos platformas, skirtingus socialinius tinklus. Mokėmės iš savo klaidų, stengėmės tobulėti, reaguoti į aplinką.

Šį pavasarį grįžau gyventi į Londoną. Po kelių testavimo mėnesių buvo aišku, kad susidomėjimas šilko apyrankėmis  yra. Nusprendėme šiek tiek investuoti į  Silk Philosophy interneto svetainės sukūrimą, pradėjome gauti užsakymus per savo internetinę svetainę. Planuojame tolimesnius žingsnelius į  priekį.

www.silkphilosophy.com www.silkphilosophy.com

Londonietė: Daug kalbate apie „žingsnelius“.

Rasa: Taip, kaip ir minėjau, kantrybė ir laikas yra būtini ingredientai siekiant realizuoti  verslo idėją. Ypač, kai dirbama su minimaliu biudžetu – kaip mūsų atveju.

Londonietė: Kodėl šilko apyrankės?
 
Rasa: Kone kiekviena moteris savo spintoje turi šilko skarelę, tačiau ši dažniausiai guli pamiršta.  Kai kurios šiuolaikinės moterys netgi įsitikinę, kad tai – konservatyvu, senamadiška. Mes siūlome alternatyvą -  mini šilko skareles, dėvimas ant riešo.  Jos lengvos, spalvingos, romantiškos, pasiūtos iš prabangių audinių – tai puikus būdas suteikti modernios moters aprangai spalvų ir žaismo, kai nesinori rengtis ryškiai nuo galvos iki kojų. Turime planų ir dėl kitų produktų, tačiau apie tai kol kas dar per anksti kalbėti (šypsosi).

https://www.instagram.com/silkphilosophy/ https://www.instagram.com/silkphilosophy/

Londonietė: Kokia toji šilko filosofija?
 
Rasa: Kasdieniniame darbe nuolat pastebime, kad daugelis moterų ištikimos klasikiniams dviejų dalių sijono ar kelnių kostiumėliams. Tokia apranga, ypač jei ofisas laikosi griežto verslo aprangos etiketo, gali tapti labai vienoda, nuobodi. Daugelis ieško būdų, kaip išsiskirti iš ofiso minios, pagyvinti drabužius, suteikti jiems kiek kitokį įvaizdį. Šilko apyrankes kuriame būtent toms moterims – ieškančioms, kaip subtiliomis detalėmis pagyvinti juodą suknelę arba kostiumėlį.

Mūsų klienčių amžius labai įvairus. Originalaus aksesuaro pas mus ieško ir studentės, ir karjeros laipteliais sėkmingai kopiančios profesionalės. Mūsų šilko filosofija - įkvėpti, paskatinti keisti kasdieninį stilių, atgaivinti, pagyvinti galbūt jau nusibodusį ansamblį. Kitaip tariant, kviečiame moteris šiek tiek „pažaisti“, paeksperimentuoti, pačioms save nustebinti.

Daug dėmesio skiriame savo produkto kokybei. Visas medžiagas perkame tik iš atsakingų tiekėjų. Mums pasisekė, kad pavyko užmegzti kontaktus su tiekejais, dirbančiais su garsiais Italijos dizainerių namais. Iš medžiagų, likusių nuo Cavalli, Oscar de la Renta, Anna Sui kolekcijų, gimsta Silk Philosophy apyrankės. Taip prisidedame ir prie aplinkos tausojimo. Mūsų „best seller‘is“ – Lea šilko apyrankė iš Oscar de la Renta audinio (http://silkphilosophy.com/product/lea-silk-bracelet/).

www.silkphilosophy.com www.silkphilosophy.com

www.silkphilosophy.com www.silkphilosophy.com

Londonietė: Kaip pavyksta plėtoti verslą per du žemynus bei skirtingas laiko juostas?
 
Rasa: Mudvi su Milda gyvename Londone, iš Mauricijaus kilusi Nishta prižiūri amerikietišką verslo „koją“ iš Niujorko. Nuo pat verslo pradžios buvimą skirtinguose žemynuose matome kaip privalumą. Pavyzdžiui, šilką apyrankėms perkame tiek iš Niujorko, tiek iš Londono tiekėjų. Dovanų pakuotės dėžutes gaminame Amerikoje. Dirbame su siuvėjomis abiejuose žemynuose.

Visos trys turime darbo didelėse įmonėse patirties, tad mūsų darbo etika labai panaši. Stengiamės kuo efektyviau išnaudoti laiką – vieną kartą per savaitę rengiame telekonferenciją, aptariame pagrindinius nuveiktus darbus, suplanuojame tikslus ateinančiai savaitei. Kadangi kiekviena mūsų turi dar ir pagrindinį darbą, didžiąją dalį su nuosavu verslu susijusių užduočių atliekame vakarais, nemažai tenka padirbėti ir savaitgaliais. 

https://www.instagram.com/silkphilosophy/ https://www.instagram.com/silkphilosophy/

Londonietė: Toks režimas, iš tiesų, reikalauja didžiulio pasiryžimo. Juk su verslo pareigomis reikia derinti ne tik „dienos“ darbą, bet ir laiką sau, šeimai, kitiems pomėgiams? Kas jus labiausiai motyvuoja toliau plėtoti šią idėją ir eiti pirmyn?
 
Rasa: Juoksitės, bet pagrindinė motyvacija, iš tiesų, yra žinojimas, kad mūsų apyrankės randa savo auditoriją, jos moterims patinka. Nuolat gauname gražių atsiliepimų, prašymų atnaujinti kolekciją, įtraukti naujų spalvų ar audinių. Sulaukiame dėmesio ir iš mados tinklaraštininkų, turime nemažai pasekėjų socialiniuose tinkluose. Šiuo metu mūsų šilkinės apyrankės platinamos keturių šalių butikuose: jų galima įsigyti Jungtinėje Karalystėje, JAV, Lietuvoje ir Singapūre. Džiugu, kad per trumpą laiką tikrai nemažai pasiekta, tai motyvuoja dar sparčiau tobulėti, ieškoti naujų sėkmės šaltinių. Tarsi įsijungia automatinis varikliukas, kuris skatina eiti pirmyn, siekti geresnių rezultatų.

Žinoma, labai svarbu, kad pačios dievinam geros kokybės šilko aksesuarus, tad visas procesas nuo medžiagų parinkimo iki pardavimų – greičiau malonumas, nei darbas. Čia mes neturime nustatytų valandų. Skiriame tiek laiko, kiek galime, bet, svarbiausia, stengiamės mėgautis Silk Philosophy veikla.

www.pinterest.com www.pinterest.com

Londonietė: Su kokiais iššūkiais susiduriate plėtodamos verslą mados srityje? Juk, kaip minėjote, neturėjote jokios patirties mados pasaulyje?
 
Rasa: Iššūkių netrūksta (šypsosi). Silk Philosophy – naujas prekės ženklas ir nors produktas unikalus, nematytas, tiekėjų, platintojų paieška užima nemažai laiko. Turime įdėti daug pastangų, kad įtikintume savo klientus, jog su mumis verta bendradarbiauti!  O kur dar fotosesijos, interneto puslapis...

Visgi didžiausias mūsų iššūkis – laikas. Kartais atrodo, kad visos trys „žongliruojame“ derindamos kompanijos plėtrą su profesinėmis karjeromis (visos iki šiol tebedirbame). O kur dar mamų bei žmonų atsakomybės! Milda ir Nishta augina nuostabias dukrytes, aš taip pat netrukus susilauksiu atžalos, tad veiksmo tikrai netrūksta. Bet taip tik smagiau. Kuo daugiau įdomios veiklos, tuo pasaulis atrodo įdomesnis ir tuo lengviau tas varikliukas veda pirmyn.

www.silkphilosophy.com www.silkphilosophy.com

Londonietė: Ko palinkėtumėt mūsų skaitytojoms, kurios turi idėjų  pradėti „kažką savo“, bet nedrįsta jų įgyvendinti?

Rasa: Palinkėčiau tiesiog bandyti. O pabandžius nebijoti klysti. Čia labai tinka posakis: „nerizikuosi, šampano negersi“. Tikimybė, kad kažkas ateis ir pasibeldęs į duris tą „kažką savo“ pasiūlys ant sidabrinio padėkliuko yra lygi nuliui. Mums padėjo buvimas startuolių aplinkoje bei panašių verslų pavyzdžiai. Nuolat kalbamės su aksesuarų idėjų autoriais, mokomės iš didesnių prekinių ženklų. Sėkmingos istorijos labai įkvepia.

Be to, šiuolaikinė skaitmeninė rinkodara leidžia labai daug nuveikti su nedidelėmis investicijomis. Tik reikia žinoti, kaip jos galimybes „pakinkyti“. Yra daug informacijos internete, kursų. Pratestuoti naujo produkto idėją reikia tik laiko: svetainę galima susikurti pačiam, patikrinti vartotojų susidomėjimą galima naudojant įvairias socialines platformas, pagaminti produktą gali padėti šeima ar draugai.  Jei yra susidomėjimas – darbuojiesi toliau. Svarbiausia, kad veikla būtų maloni. Tai – pats geriausias motyvatorius.

Dėkui už pokalbį.

www.silkphilosophy.com

Straipsnio komentarai

Tokių komentarų nerasta
Tokių komentarų nerasta
Tokių komentarų nerasta
Tokių komentarų nerasta
Patvirtinimo kodas

Panašūs straipsniai