Balandžio 27, 2016
Kornvalio „Eden Project“ – tropikai Anglijoje!
Buvauten.lt

Gyvenantys Anglijoje tikrai žino, kokie nepastovūs būna orai, netgi vasarą. Suplanuoji išvyką savaitgaliui, o ima lyti. Po valandėlės vėl šviečia saulė. Tad atidėlioti planų dėl oro neverta, geriau turėti planą B – ką veikti lietui lyjant. Kornvalyje tokia veikla gali būti Eden Project – įspūdingo dydžio šiltnamiai, kuriuose gali pajusti kaip tropikuose ir Viduržemio jūros regione.

Iš vėjuotos ir šaltos Anglijos per akimirką atsidurti Amazonės ar Pietryčių Azijos džiunglėse įmanoma – reikia atvykti į „rojaus projektu“ (Eden Project) pavadintą vietą Kornvalyje. Apie ankstesnes išvykas į Kornvalio grafystę (Cornwall) jau pasakojome. Tada buvo vasara, nekaršta, bet ir nešalta, tai galėjome patyrinėti nuostabią Kornvalio gamtą ir nakvoti kempinguose.

Šį kartą, vėjuotą ir vėsų pavasario savaitgalį, lankydami draugus Bridgwater’yje, nusprendėme apžiūrėti Eden Project.  Užbėgsiu už akių ir pasakysiu iškart, kad buvom nustebinti – tikėjomės, kad tai bus tik koks eilinis žiemos sodas, bet buvo daug daug geriau.

Įėjimas į Eden project kainuoja 25 £, kas gali pasirodyti nemažai, bet juk čia Anglija, bilietai į visokius attractions gana brangūs (perkant internetu arba paėmus Cornwall Guide knygutę šalia kasos gausite 10 proc. nuolaidą).

Šie šiltnamiai akį traukia jau ir iš išorės – 6 skirtingo dydžio burbulai, iš aukščiau atrodo kaip tas apsauginis plastikas, į kurį dūžtančius daiktus įvynioja, kurio oro pūsleles taip ir norisi suspaudyti. Zigzaginiu taku nusileidus nuo parkingo ir lankytojų centro į daubą, buvusį molio karjerą, kur stovi šie šiltnamiai, suvoki, kokie jie dideli.

Trijuose iš šešių burbulų įkurtas tropikų arba drėgnųjų atogrąžų miškų biomas (Rainforest Biome) – tai yra didžiausias šiltnamis pasaulyje. Šis 15,5 tūkst. kv. metrų šiltnamis yra 100 metrų pločio, 200 metrų ilgio, 55 metrų aukščio.

Įėjus į tropinį šiltnamį mus sutinka maloni šiluma. Einant toliau, takas kyla aukštyn, kaip ir temperatūros stulpelis. Po truputį nusirengiam viršutinius rūbus, tada megztukus ar džemperius, vis tiek karšta. Bet malonu, įėjus iš lauko, kur vėjuota ir šalta, vaikštinėti tokioje šilumoje. Šiame šiltnamyje kartais lengva užmiršti, kad esi ne tikrose džiunglėse –  kvapai, garsai ir vaizdai smegenis bent trumpam apgauna. Kai kuriose vietose augalų tiek, ir jie tokie aukšti, kad netgi pačio šiltnamio viršaus nebesimato.

Tropiniame šiltnamyje rasite pietryčių Azijos, Afrikos, Pietų ir Centrinės Amerikos atogrąžų miškų augalus, čia vaikštinėja ir tokiame klimate įpratę gyventi paukštukai. Įdomu buvo šiltnamyje pamatyti ir tokiuose miškuose būdingą architektūrą – pavyzdžiui, tipišką Malaizijos tropikų namelį arba pastogę nuo lietaus.

Užlipus į apžvalgos aikštelę Canopy Walkway, galima matyti visą šiltnamį iš aukštai. Čia jau labai karšta, +35 laipsniai šilumos. Netoliese, Pietų Amerikos tropikų teritorijoje, yra krioklys, nuo kurio besitaškantis vanduo labai maloniai atgaivina.

Tropiniame šiltnamyje yra dar aukštesnė apžvalgos aikštelė, vadinama The Lookout. Ten dar karščiau – net +40! Bet tuo metu, kai mes norėjome ten pakilti, ji buvo uždaryta jogos sesijai. Sąžinė neleido išvykti neužlipus ten – tad sugrįžome tada, kai jogos sesija turėjo būti pasibaigusi. Bet čia laukė nemaloni staigmena – ten stovėjęs darbuotojas pranešė, kad aikštelė dėl jogos bus uždaryta visą likusią dieną. Laikai ant lentos buvo pakeisti, tai šiek tiek paburbėję darbuotojui, kad sugalvoja čia visokias jogas šeštadieniais, kada daugiausiai žmonių lanko Eden Project, nukeliavom į kitą šiltnamį.

Antrasis Eden Project šiltnamis, kuris užima tris mažesnius burbulus, yra Viduržemio jūros regiono biomas (Mediterranean Biome). Čia gražu, kvepia gėlėmis ir yra šilta, bet tokio didelio įspūdžio, kaip tropiniame šiltnamyje, jau nebuvo. Gal dėl to, kad daugelyje Viduržemio jūros šalių esame lankęsi, tad nebuvo nieko tokio, ko anksčiau gyvai nebūtume matę.

Šiame šiltnamyje yra Viduržemio jūros, Pietų Afrikos ir Kalifornijos regionai.  Čia auga kaktusai, daug spalvingų gėlių, ir jau nebe taip karšta ir drėgna kaip tropiniame šiltnamyje.

Draugei, pasiteiravusiai, ar verta ten vykti, atsakiau taip: jei oras toks, kad lauke būti nemiela arba turite daugiau laiko Kornvalyje – tuomet Eden Project šiltnamius aplankyti tikrai rekomenduoju. Bet jei laiko nedaug, Kornvalio gamtos ir nuostabių pakrančių tikrai nekeisčiau į pasivaikščiojimą šiltnamiuose.

Jei vykstate į Eden Project, žinokit, kad čia pat yra kelios ekstremalios pramogos. Adrenalino galima gauti  išbandžius Hangloose Adventures paruoštus išbandymus, pavyzdžiui, nusileidus ilgiausiu Anglijoje – 660 metrų ilgio lynu. Apie nusileidimą lynu paskaityti ir pamatyti video galima čia>>.

Daugiau informacijos apie Eden Project – www.edenproject.com.

Daugiau kelionių aprašymų rasite tinklapyje www.buvauten.lt.