Balandžio 22, 2016
KELIONĖ PO AMERIKOS PIETUS (I dalis)

Kelionių nuotraukos iš asmeninio albumo.

Jei kada lankysitės Jungtinėse Amerikos Valstijose, labai rekomenduojame leistis į kelionę po Amerikos Pietus. Tai – ne tik istoriškai svarbus regionas, vaidinęs vieną pagrindinių vaidmenų Amerikos pilietiniame kare, bet ir nuostabaus grožio, spalvų, kontrastų šalies dalis.  Mes šį kartą keliavome automobiliu iš Niujorko ir neieškojome istorijos pėdsakų - norėjome tiesiog pasilepinti Pietų šiluma, kvapais ir skoniu.

Kadangi turėjome tik savaitę laiko, pasirinkome aplankyti du Amerikos Pietų perlais vadinamus miestus: Čarlstoną ir Savaną. Pakeliui ragavome virtų žemės riešutų, pirktų šalia kelio išsirikiavusiuose vagonėliuose, vaišinomės šviežiais vaisiais ir grožėjomės šimtamečiais ispaniškais ąžuolais, apaugusiais iki žemės nukabusiomis samanomis – Pietų valstijų skiriamuoju ženklu.

Praktinė informacija:

Kelionė iš Niujorko iki Čarlstono  automobiliu trunka apie 13 valandų (758 mylios). Nuo Čarsltono iki Savanos važiuosite dar apie 350 mylių arba 4 val., priklausomai nuo eismo intensyvumo.

Amerikos pietuose būtina paragauti tradicinio maisto – kukurūzų košės su čia pat gaudamomis krevetėmis (shrimps and grits), ant laužo keptų austrių, virtų žemės riešutų, Lady Baltimore pyrago, kreminės krabų sriubos (She-Crab Soup).

ČARLSTONAS (PIETŲ KAROLINA)

Apie Čarlstoną buvome girdėję tik tiek, kad jis kelis metus iš eilės buvo išrinktas vienu draugiškiausių ir geriausią gyvenimo kokybę užtikrinančių Amerikos miestų. Ir kad ten iš perpildyto ir nuolat brangstančio Niujorko kraustosi gyventi jauni, talentingi žmonės. Dar – kad kadaise prabangių medvilės pirklių vilomis garsėjęs uostas šiandien virsta Pietų kulinarijos sostine, kur tradiciškai nuobodžiam ir „sunkiam“ Amerikos Pietų maistui ambicingi jauni šefai siekia suteikti modernumo atspalvį.

Suradome čia tiek ir dar daugiau – mūsų rekomendacijos:

Vilos. Gražiausios Čarlstono vilos susispietę pietiniame miesto smaigalyje su vaizdu į uostą ir palei Ashley upę. Čia taip pat galite pasivaikčioti šimtamečių ispaniškųjų ąžuolų pavėsyje, vadinamuosiuose White Point Gardens ir Waterfront Park, kur rasite Pilietinio karo relikvijų bei keletą memorialų, o taip pat garsųjį ananaso formos fontaną, kuris puošia daugelį atvirukų su miesto vaizdu.

Muziejai. The Aiken-Rhett House Museum (48 Elizabeth Street, pirmadieniais-šeštadieniais nuo 10 iki 17 val., sekmadieniais nuo 14-17 val.). Tai unikalus muziejus, įsikūręs buvusiame turtingo ryžių plantacininko name, kur sukaupta vertinga iš Europos pargabentų dailės kūrinių kolekcija bei įspūdinga biblioteka. Namo savininkai kadaise buvo ir vieni didžiausių vergvaldžių, tad muziejuje galima apžiūrėti vergų gyvenamąsias bei darbo patalpas.

Plantacijos. Jei turite laiko ir norite plačiau susipažinti su vergovės istorija, rekomenduojame aplankyti vieną iš kelių aplink Čarlstoną išlikusių istorinių plantacijų. Mes lankėmės Magnolijos plantacijoje (3550 Ashley River Rd., Charleston), kur taip pat leidomės į turą pelkėmis (didelę dalį P. Karolinos sudaro pelkėtos žemumos, kuriose vergovės laikais buvo auginami ryžiai ir cukrašvendrės). Matėme net kelis aligatorius! Šios plantacijos soduose, kurie neretai vadinami vienais gražiausių sodų visoje Amerikoje, taip pat rasite garsųjį baltą arkinį tiltą, ant kurio kasmet nusifotografuoja tūkstančiai jaunavedžių.

Jei susižavėjote ispaniškaisiais ąžuolais, nepraleiskite progos pamatyti Angel Oak Tree, kuriam, pasak legendų, daugiau nei 1,500 metų. Šį gamtos paminklą rasite Jono saloje (John’s Island), maždaug  25 min. kelio nuo Čarlstono.

Miesto turgus.  Istoriniame dengtame turguje (188 Meeting St) rasite ne tik autentiškų suvenyrų (iš jų populiariausi vadinamieji sweetgrass krepšiai, anksčiau naudoti plantacijose, o šiandien laikomi Čarlstono simboliu), bet ir tradicinių pietietiškų maisto produktų, pavyzdžiui, tradicinės kukurūzų miltų košės (grits). Jei ieškote prabangesnių parduotuvių, siulome pasivaikščioti King Street – mus sužavėjo gatvės 150 name įsikūrusi Billy Reid parduotuvė – labai brangi, bet, kaip sakoma, iconic..

MAISTAS!!!  Jau sakėme, kad viena priežasčių atvedusi mus į Čarlstoną buvo šio miesto kulinarinė scena. Iš anksto užsisakėme vietas garsiajame šefo Sean Brock restorane Husk (76 Queen st.). Apie šį restoraną buvome skaičiusios, kad čia prasidėjo Amerikos Pietų virtuvės modernizavimo judėjimas. Nusivilti neteko – tiek tradicinis Shrimp and Grits, tiek ant laužo keptos austrės buvo nuostabiai skanios. Nemažiau gera reputacija garsėja ir buvusiame banko pastate įsikūrę austrių namai The Ordinary (544 King St.), kur ragavome Čarlstono apylinkių austrių. Kokteiliams rekomenduojame The Gin Joint (182 East Bay St.). Kitos geru maistu garsėjančios vietos: The FIG, Hominy Grill,  Two Boroughs Larder.

Naktinis gyvenimas. Vakaravimui rinkitės rajonėlį tarp North ir South Market Street pale East Bay Street arba rajoną aplink Upper King Street.

EDISTO ISLAND IR BOTANY BAY

Pakeliui į Savaną, užsukome į mistišką Edisto salą, kurioje išlikę Botany Bay plantacijos griuvėsiai. Kelionė iki ten nuo Čarlstono užima apie pusantros valandos, vietomis ne pačiu geriausiu keliu, tačiau nesigailėjome šį lankstą padarę. Botany Bay, mūsų akimis, yra viena gražiausių ir paslaptingiausių vietų Žemėje. Ryžęsi keliuku per pelkę pasiekti paplūdimį, nesigailėsite. Čia ne tik rasite gausybę įvairiausių rūšių kriauklių, bet ir savo akimis išvysite, kaip kylantis jūros vanduo metams bėgant pasiglemžia vis daugiau salos teritorijos. Anksčiau žaliavusią ispaniškųjų ažuolų ir palmių giraitę sūrus vandenyno vanduo pavertė medžiais - vaiduokliais, kurie, jei pataikysite per potvynį (high tide), atrodo lyg įsibridę toli į vandenį. Žodžiais nenupasakosi. Geriau vieną kartą pamatyti.

II  dalyje skaitykite apie tai, ką Londonietė rekomenduoja pamatyti ir paragauti Savanoje (Georgia valstija).